Meta keywords

De meta-keywords zijn (gelukkig) niet zichtbaar voor een bezoeker, maar helpen iets in een hogere weergave in de zoekresultaten. Wat vaak vergeten word is dat een meta-keyword iets anders is dan één woord, het kunnen ook twee (of meer) woorden zijn. Zo zal een slager vindbaar willen zijn via de meta-keywords: 'slager, slagerij, vlees, mals, mals vlees' (en nog veel meer). Gebruik dus ook meerdere woorden.

Bedrijven met een administratief systeem kunnen een export maken van een administratief systeem waar alle producten staan vermeld. Deze lijst kunt u vervolgens eenvoudig invoeren in het Joomla! CMS systeem, vergeet deze overigens niet te controleren en waar nodig uit te breiden.

Google beheerst (meer dan) 90% van de 'zoekmarkt' en negeert alle keywords. Van andere zoekmachines is dat niet duidelijk of nog niet bekend. Besteed daarom niet al te veel aandacht/tijd aan de keywords van uw website/pagina's.

Bedrijven en/of personen die dit niet hebben moeten (helaas) zelf een lijst opzetten. Google heeft de Adwords Keyword Planner, die zal op basis van een ingevoerde website automatisch een lijst maken van keywords, die u kunt gebruiken in een Google Adwords Campagne. Echter kunt u deze lijst ook gebruiken als meta-keywords. Zo hoeft u niet alle woorden zelf te verzinnen.

Wat u NIET moet doen:

Meer dan 10 keywords per pagina invoeren, de overige worden namelijk genegeerd.

Herhaal geen woorden in de meta-keywords. Bent u een fietsenwinkel, dan voegt het niets toe om 2x het woord fiets toe te voegen aan de meta-keywords. Sterker nog dit wordt herkend door een zoekmachine en bestraft (lager in de zoekresultaten).

Gebruik ook niet dezelfde meta-keyword lijst voor alle webpagina's van uw website. Meta-keywords zijn uniek voor een webpagina van uw website. Dus een reeks meta-keywords die op alle pagina's van uw website staan is niet correct.

Gebruik geen meta-keywords die helemaal niet op uw website voorkomen. Wilt u vindbaar zijn op heel veel zoekwoorden zorg dan op z'n minst voor een pagina waar dit woord voorkomt. Woorden die u uw meta-keyword lijst voorkomen maar helemaal niet in uw website worden herkend door een zoekmachine en bestraft (lager in de zoekresultaten).