Domeinnaam

SEO begint bij dus het vastleggen van de juiste domeinnaam, een domeinnaam telt namelijk behoorlijk mee in de relevantie-beoordeling van een zoekmachine. Bijna alle bedrijven leggen hun bedrijfsnaam vast als domeinnaam, dat zullen wij ook altijd adviseren. Echter adviseren wij ook om daarnaast na te denken over een extra domeinnaam.

Even een niet bestaand voorbeeld: een bakkerij in Almere wilt een website. De bakkerij staat bekend als 'bakkerij klaassen' met het heerlijke 'briochebrood'. De eigenaar wilt de domeinnaam 'klaassen.nl' registreren. Ons advies is registreer in ieder geval de domeinnaam 'bakkerijklaassen.nl' en de domeinnaam 'bakkerijklaassen-briochebrood.nl'. Daar zijn nog een aantal varianten met en zonder '-' symbolen op te verzinnen om de concurrentie voor te zijn, maar in essentie gaat het om deze twee (2) domeinnamen. Omdat deze bakkerij nu in de domeinnaam 'briochebrood' heeft staan zal deze eerder gevonden worden dan de concurrentie. Sterker nog wij verwachten als enige bakker, kijk maar naar de zoekresultaten in Google van 'bakkerij almere' en van 'bakkerij almere briochebrood'. Deze bakker heeft dus direct een concurrentievoordeel als zij het briochebrood extra aandacht te geven online.